torsdag 17 september 2009

Lite gnäll...

Det har gnällts lite över att det inte finns några bilder på min restgarnssjal i min blogg. Det beror nog på att jag startade bloggen efter att sjalen var "klar". Eller färdigstickad men inte ansedd färdig. Jag började sticka sjalen 24 april, sista helgen på fortsättningskursen i stickning på HV. För att vi skulle testa restgarnstekniker.















Så jag började alltså längst ner i spetsen, med en grön mussla. Och sedan fortsatte jag med de tre omkring för att ha testat alla varianter till hur man skulle göra musslorna. Efter det var det så kul så jag fortsatte... Tills i stort sett allt garn från kursen var slut. Utan någon planering (jag kan inte planera färger, färger är KÄNSLA för mig... dom kommer där det känns att dom ska vara). Det garn som är kvar räcker inte till någon mer rad, och därför var sjalen "klar".
Dessa bilder är tagna 25 maj. Sedan var det en och annan tråd att fästa... Och det blev jag klar med under min Skåneresa, på tåget mellan Kristianstad och Malmö, dvs 23 juli. Så jag tycker nog det gick ganska snabbt att sticka sjalen. Och kul var det definitivt!

3 kommentarer: