måndag 4 oktober 2010

Sockor... sockor... och mera sockor...



Nu är det socktoberfest, och då stickar man väl sockor då... Jag hoppade på mysteriestickningen hos Through the Loops, precis som förra året. Det kommer en ny ledtråd varje fredag. Förra året var det 1. mudd, 2. skaft, 3. häl, 4. fot och 5. tå. Skulle tro det blir likadant i år. Hittills har jag i alla fall stickat två rosa "muddar" på 3 cm var. Och det var ju ganska snabbt gjort... Nästa ledtråd kommer inte förrän på fredag.
Alltså påbörjade jag ytterligare en socka (ja, det blir väl förhoppningsvis ett par så småningom). En Blackrose från Knitty. Väldigt kul och snabb att sticka, trots att det är lite jobbigt med så mörkt garn. Jag började igår och har precis påbörjat hälen. Jag hinner nog i alla fall en socka innan nästa ledtråd på mysteriesockorna kommer...
Jag använder samma garn, Elinor från Posh yarn, till bägge sockparen, bara olika färg.

1 kommentar:

  1. Sockor kommer att behövas nu! Så det är bara sticka! De kommer att bli fina!

    SvaraRadera