söndag 7 februari 2010

Bättre grubbleribild


Bilden är inte helt skarp eftersom jag inte använde blixt. Men den visar färgerna lite bättre. De "gula" ränderna i krage och nederkant är senapsgula och drar nästan lite åt grönt. Och här ser ser man bättre hur de svarta knapparna reflekterar allt omkring sig. Lite svårt att få fram det med blixt...
Jag har plockat bort de grå knapparna och stoppat tillbaks dom i gömmorna. Jag minns inte vad de köptes till först, men jag har såna på en jeansjacka jag sydde för över femton år sedan (jo jag behöver sy en ny, den rasar snart i bitar).

3 kommentarer:

  1. Jag tycker mig skönja fördel för de svarta....?

    SvaraRadera
  2. Nja, jag vet fortfarande inte. Om det inte vore för att mässingsknapparna är tunga så skulle nog dom vinna. Blir mer elegant jacka av det hela då. Den är ganska kort och väldigt kroppsformad koftan... lite skräddad i stilen alltså. Inväntar sonen tror jag innan jag bestämmer mig. Kan ju sy ihop ärmsömmen på den sista ärmen innan jag börjar sticka kanten med knapphålen. Är ju knappast sysslolös.

    SvaraRadera
  3. Esteten röstade på de svarta knapparna.

    SvaraRadera