fredag 20 augusti 2010

Otroligt lila... :-)


Min lila kofta i grov lin från Yll o Tyll är äntligen klar. Stickmässigt har den varit klar sen ett halvår, men det gäller ju att sy fast ärmar och knappar också...

Dessutom har jag fått en underbar halsduk/sjal från England. Ravelry är helt fantastiskt ibland. Bortsett från såna där saker som att nästan alla stickbeskrivningar i världen finns där (känns det som) så finns det underbara vänner. För de som följt mig på nätet förr så kan jag meddela att det är på Ravelry jag hittat nya forum (som just nu inspirerar mig mer än trädgårdsforum). T ex Posh yarns ravelry diskussionsgrupp. Just nu är det ganska många som stickar en sjal som heter Galathea. Jag började till slut själv igår. Men innan dess så var det en halvfärdig som visades, i precis min färg, på min födelsedag. Då sa jag det... alltså att det var min färg och att det var min födelsedag. Jag sa det mest på skämt.
Idag kom sjalen med posten från England. Och på bilden hänger den runt min hals. Är inte det fantastiskt??!

5 kommentarer:

  1. Va??? Lila???
    Men snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  2. supersnyggt :)
    va snällt!
    kraMyz

    SvaraRadera
  3. Dricker du Löfbergs Lila kaffe också?? ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag tål inte koffein, och vad jag vet har inte Löfbergs Lila någon koffeinfri variant... Jag brukar köpa koffeinfri espresso i Frankrike.

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt!Lyckliga du och grattis i efterskott!

    SvaraRadera