torsdag 2 september 2010

Koftor


Det var ju den där utmaningen, 12 tröjor under 2010... Är det någon som undrar hur det går egentligen? Ja, alltså, tröja nr 1 var sonens huvatröja, nr 2 en lång sak med flätor på oket i silkealpacka, nr 3 en grå islandskofta, nr 4 en pistagegrön bomullströja i 40-tals modell.
Nr 5 koftan i lin i förra inlägget.
Jag ligger alltså lite efter om man ska räkna en tröja i månaden...
Men jag kan ju inte sticka en sak i taget. Det är ett faktum. Så alltså är det en hel hög som är nästan klara. En är helt klar. I svart-lila (alltså två garner, ett svart och ett lila) bomull-viskos-silke. Modell från Strikk i Göteborg.

Och en är färdigstickad, en Que Sera från Knitty, men väntar på att ärmarna ska torka så jag kan sy ihop och sy fast dom. Och så bestämma mig för vilka knappar som passar bäst...

3 kommentarer:

  1. du har fått en award av mig, kika in i min blog :)
    kraMyz

    SvaraRadera
  2. Visst kan man sticka en tålamodspåse - min förra hade virkning, stickning och tvåänds huller om buller.

    SvaraRadera