onsdag 27 april 2011

Mer långsamt


Vissa saker går fort och andra går långsamt... som sagt.
Jag har stickat klart min glasskofta (jag tycker att färgerna påminner om glass, därav namnet), så nu har jag en skön sommarkofta. Bevis syns här.

Jag har påbörjat ett långsamt projekt. Ok, det är inte det enda påbörjade projektet jag har, inte ens det enda som påbörjats de senaste veckorna, men det är det enda projektet i tvåändsstickning. Jag har stickat ett par vantar tidigare. Släta, enklast möjliga, fast med många färger.
Så den här gången har jag bestämt mig för att lära mig mönsterkrus. Än så länge går det bra. Bättre än väntat faktiskt. Vantarna ska inte krusas väldigt mycket. Jag hoppas få något vackert broderi på dom så småningom, så jag håller tummarna för att brodösen inte tröttnar på att brodera innan jag är klar med vantarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar