lördag 30 april 2011

Sista dan på vintern



Idag är det Valborg, alltså sista dan på vintern? Det är i kväll man ska sjunga in våren. Hälsa våren välkommen. Alltså borde det vara sista dan på vintern idag. Logiskt sett.
Jag hälsar våren välkommen med en ny tunn bomullströja i somrig/vårlik färg. Blomlik i alla fall. Det är en till teststickning jag hjälpt till med. Ibland är teststickningar bara att kolla formuleringar i beskrivningen, ibland är det lite mer. Här har det varit en hel massa diskussioner kring ärmkullens form innan åtminstone jag var nöjd. Det var inte riktigt bra från början, men jag tror inte det slutar med att alla gör ärmkullen precis som jag gjorde.

1 kommentar:

  1. jättefin :)
    men idag på sista vinterdagen så önskade jag att jag hade haft en ylletröja...
    kraMyz

    SvaraRadera