lördag 30 januari 2010

Tröja nr 2




















Tröja nr 2 för i år, dvs inte påbörjad i år men färdig i år, är en lång tröja med tungt fall i silke-alpacka. I princip har det gått åt 1 kg garn. Det är ett halvt nystan kvar bara. Jag har börjat uppifrån med en virkad uppläggning (som jag tog bort och gjorde till resårhals) och sedan fortsatt nedåt. Det blev lite konstigt på ärmarna eftersom jag enbart ökat mellan flätorna. En annan gång så gör jag nog så ner till halva oket och ökar sedan mer som "ärmringning". Men den sitter bra ändå. Väldigt svårt att fånga färgen på bild dock. Den är mörkt plommonfärgad. Så blixtbilderna gör färgen mer rättvisa, fast då ser man inte flätorna... Det är flätor även i muddarna på ärmarna och längst ner på tröjan.

Jag har slutligen beslutat mig för att vara med i ravelympics, men för att ha en chans med alla utmaningar så kommer jag att sticka en tröja då med. Den får dock inte vara påbörjad innan OS... Så det ska bli en islandströja. Eller kofta egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar