söndag 12 september 2010

SockSkörd 2010

På hösten ska man sticka sockor... har jag hört. Jag har stickat en hel del sockor, men det är bara riktiga raggsockor jag brukar använda. Så de här i tunnare sockgarn är jag inte så där väldigt såld på. Men jag har stickat några, eftersom dom är lite kul att sticka.
Nu har Sticka en SockSkörd på sin hemsida. Så då får jag väl lov att sticka några sockor då... Och dessutom är det strax Socktoberfest på Ravelry, med både mysteriestickningar, tävlingar och annat. Alltså är det lika bra att börja.
Jag hade ett knappt nystan kvar av ett sockgarn (resten av från början 2 nystan har det inte stickats sockor av... utan fingervantar. Något jag använder väsentligt mer av...). Och vad gör man då med mindre än 50 g sockgarn...? Jo mini-sockor! Hittills har jag bara gjort hälkappan, och jag förmodar att jag ska sticka nån slags båt framåt nu. Vi får väl se...

Idag var jag på stickkafé i Riddersvik, hos Riddarmaskan. Och nämnde en sjal man kan sticka av restgarner... Här kommer länken (ravelry).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar