onsdag 8 september 2010

Stort och smått

Jag har stickat både väldigt stort och väldigt smått på sistone. Den väldigt lilla nalle-tröjan i Guernsey-mönster var med som visningsmaterial på Guernsey-kursen på stickstämman. Det blir klart bättre om man stickar med riktigt Guernsey-garn från Frangipani, mönstret syns mycket tydligare. Men det garnet är så tunt att den tröjan blev lite liten. Denna var alltså med av pedagogiska skäl.

Sen har jag stickat en sommarkofta som nu eventuellt kan anses klar. Jag ska förstås sy i knappar (jag hittade alldeles perfekta, droppformade, knallröda i mina gömmor). Men jag funderar på om den inte borde repas upp lite...



Alltså, kan koftan verkligen vara så här lång?? Jag vet att bilderna inte är så bra, men det är svårt att fota sig själv med självutlösare. Åtminstone om man inte orkar plocka fram stativet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar