torsdag 4 mars 2010

Framåt

Det går framåt. Koftan kanske blir klar innan Paralympics trots allt. Nästa tillfälle när det förmodligen kommer att bli stopp i stickningen blir efter att jag klippt isär mitt fram. Då ska det stickas en smal kant att sy fast runt framkanten. I den ska det sys fast hyskor. Enligt mönstret ska kanten stickas i den mörkare grå färgen, men jag vet inte riktigt jag. De färger de använt på mönstret är mer lika varann. Dvs naturvitt, svagt beige och ljusbrun. Och då ser den svagt beige helt ok ut i framkanten, Men jag funderar i alla fall på om det inte är bättre med ljusgrå i framkanten på den här koftan... Kragen kommer att vara ungefär som nederkanterna på koftan.

2 kommentarer:

  1. Så snygg kofta! Det verkar att det är lite jobb kvar på den! Lycka till.
    En ljus kant låter bra. Annars koftan kan kännas mycket inramad.

    SvaraRadera