söndag 18 oktober 2009

Bollywood...

Hm. Sticka annorlunda, sticka exotiskt, jag tycker jag stickar som vanligt fortfarande.
Jag stickar visserligen med en färg i varje hand (ja ja, film kommer, men det måste vara någon filmare hemma först) och stickar alltså både engelskt och kontinentalt samtidigt. Men det går ganska lätt och smidigt. Jag har gjort det på en provlapp tidigare och tänkt att jag måste öva in det ordentligt nån gång. Och nån gång det blev nu, med utmaningen. Tack!

Mitt stickbälte börjar jag nästan oroa mig över. Det skickades enligt mejl från Lerwick på Shetland fredag 9 okt, och än har jag inte sett till det. Så nu MÅSTE det vara nära!
Om det inte skulle komma inom några dagar så börjar jag nysta garn för att sticka en "fram-och-tillbaka"-provlapp för en regnbågsfärgad Fair Isle-tröja. Dvs stickad med två färger i taget och stickad helt från rätsidan. Utan rundsticka. Tror ni jag grejar det??

2 kommentarer:

  1. Jag är säker på att du grejar det, men det kanske tar lite tid att komma upp i hastighet. Jag hoppas ditt stickbälte kommer måndag!

    SvaraRadera
  2. What a beautiful color combination.
    Regards,
    Norma

    SvaraRadera