onsdag 14 oktober 2009

Sakta framåt


Det går sakta framåt med min Fair Isle-mössa. Jag väntar fortfarande på stickbältet och stickorna för att kunna ge mig på något större. Men jag har rätt bra snurr på det där med ett garn i varje hand nu. Det märks att jag stickat ganska mycket tvåändsstickning under sommaren, det är ju nästan samma handgrepp som på engelsk stickning, dvs garnet i höger hand. Dessutom ska man binda flotteringarna lite snyggt medan man stickar. Det blir alltså 4 olika maskor man gör. Det fanns en jättebra film på det på nätet förut, men den tycks inte fungera längre.

3 kommentarer:

  1. Ska bli intressant att se hur det är att sticka med bälte. Och: Jättevackra färger du satt samman!

    SvaraRadera
  2. Tack tack. Färgerna blev dock vad dom blev utifrån vad som råkade finnas av shetlandsgarn hemma. Litegrann: man tager vad man haver, och gör det bästa av det. Men det är rätt befriande att slippa välja bland hundra nyanser ibland också.

    SvaraRadera