måndag 5 oktober 2009

Eller kanske...


Kanske shetland är mer en riktigt utmaning. Alltså mer något jag får lära mig...
Jag hittade detta bloginlägg, som visar lite om hur man gör. Fast om jag ska beställa stickbälte och långa "strumpstickor" så lär jag knappast komma igång redan i början på nästa vecka.
Äkta shetlandsgarn har jag. Inte nog till en hel tröja, men nästan. Jag har stickat två shetlandströjor tidigare, på rundsticka. Den på bilden är mörkt mörkblå och innan den stickade jag en brun/beige. Sedan hade jag idén till en till och köpte garn... En del av detta garn har gått åt till annat, men visst finns det kvar nog för att testa lite.

Sedan har jag ju den fantastiska idén om att sticka en till shetlandströja, efter samma mönster, men med "grundfärgen" randig i en 12-15 färger... Fast det hade jag tänkt göra på rundsticka. Men det går ju att ändra förstås.

1 kommentar: